Boka pass!

Gruppträning

Gruppträning
Du som har träningskort på Kupolen har nu möjlighet att vara med på våra gruppträningspass. Vi erbjuder:
Alla kan träna gruppass, både gammal som ung, oavsett erfarenhet. Du bestämmer själv intensiteten vilket gör att träningen passar alla.

För att boka något av våra pass använder du länken till vänster eller länken längst ner på sidan, du kan även trycka här så kommer du direkt till sidan: BOKA HÄR

Måndag 09.00 Seniorpower
10.00 Seniorpower
16:30 After WorkOUT
18:30 Spinning
Tisdag 17.00 Muskelmix
18.00 Cirkelträning
Onsdag 17.30 Army
18.30 Core 45
Torsdag 06.30 Wake Me Up! (cirkel)
09.00 Seniorpower
10.00 Seniorpower
17:30 Box
18:30 Spinning
Fredag 10.30 EasySpin
Lördag
Söndag 09.30 Yoga*

* Yoga med start 1/9, är en kurs på 12ggr som löses utöver träningskortet. Klicka HÄR för mer info.

Funkar inte bokningen för dig?
Det kan då vara så att funktionen inte är aktiverad för dig ännu. Kontakta receptionen på info@kupolen.se eller 0435 108 90 så fixar vi det!

Inloggningsuppgifterna är din mejl du angav när du teckna ditt kontrakt och de fyra sista siffrorna i din tagg är lösenordet.

Avbokning/Reservplatser
När du bokar dig på våra gruppass så har du som deltagare eget ansvar att boka av dig om du inte kan komma på passet. Du måste göra din avbokning senast 3 timmar innan passet börjar. Gör du ingen avanmälan så kommer vi anteckna ditt uteblivna pass och vidtar därefter åtgärder vid flera missade pass. Du kan alltid ringa receptionen och lämna meddelande på vår telefonsvarare om något oförutsett har hänt.

På vissa pass kan man hamna som reserv, detta betyder att du står i kö för att komma in som ordinarie deltagare på passet. För varje avbokning av ordinarie plats som sker så flyttas en ny reserv upp och blir ordinarie. Ett mejl går ut till alla reserver som blivit ordinarie, därför kan det vara bra att ha koll på sin mejl om man är reserv till ett pass.

Army
En perfekt kombination av styrka och högintensiv konditionsträning. Vi kommer arbeta mycket med skivstänger och vikter. Även andra träningsformer kommer förekomma. Vi arbetar i tabata intervaller där vi ger allt vi har under arbetstid och vilar kort stund därpå. Army utmanar hela kroppen och blir därmed en riktigt bra genomkörare. Missa inte chansen att ta ut dig ordentligt!

After WorkOUT
Passa på att start veckan på bästa sätt i form av ett riktigt bra och roligt träningspass! After workout syftar till att träningen ska bli gjord direkt efter jobbet. Vi kommer att köra ett kort och intensivt 45 minuters pass där vi blandar styrketräning med konditionsträning. Du som tränar ska jobba både enskild och i mindre grupp. Pusha varandra och hjälpas åt är nyckeln till att klara av passet på bästa möjliga vis.

Wake Me Up
Vill du få träningen gjord innan jobbet är detta ett pass för dig. Vi kör en genomkörare för hela kroppen i en klassisk cirkelträning tidigt på morgonen. Starta dagen på absolut bästa sättet och slipp tänka på träningen efter jobbet.

Muskelmix
Muskelmix är en träningsform där fria vikter och skivstänger används ihop till musik och leds av en instruktör.
Deltagarna kan själva reglera tyngden genom att avlägsna eller lägga till vikter för att få så effektiv träning som möjligt!

Core 45
Vill du förbättra din mag-, länd- och rumpmuskulatur är detta det ultimata passet för dig. Vi arbetar med att starka upp hela bålmuskulaturen under 45 minuter där vi använder kroppen, viktskivor, mattor och stepbrädor som redskap. Kan garantera att du kommer få en grym träningsvärk i magen!

Cirkelträning
Du har ett antal stationer som du förflyttar dig runt mellan. Där arbetar du i de förutbestämda sekunderna följt av en kortare vila. Du får styrketräning, uthållighet och koordinationsträning samt tränar hela kroppen på ett effektivt och skonsamt sätt. Vi använder oss av lättare vikter, kroppen, balansbollar mm.

Spinning/
Spinning är enkel och effektiv konditionsträning! En rolig och tuff träning som ger bra resultat för dig som älskar utmaningar. Du väljer själv hur effektivt du vill ha det! Vågar du och klarar av att hålla samma takt som instruktören? Unna dig själv en bättre kondition!

Seniorpower
Här stärker vi bland annat balans, koordination och kroppskontroll. Vissa övningar kräver också gott samarbete. Träningen är senioranpassad, det vill säga inte lika tuff träning som på exempelvis ett vanligt cirkelpass. Vi arbetar stående alt sittande i alla övningar. Vi utesluter alltså övningar där vi behöver gå ner på golvet och lägga oss. Här arbetar vi efter förutbestämda sekunder på olika stationer. Vi arbetar 4 varv med längre vila mellan varje, avslutar alltid med stretch!

EasySpin
EasySpin är precis som det låter, ett enklare spinningpass. Perfekt för dig som som känner att våra ordinarie pass är lite för tuffa eller som pga skada eller ålder måste ta det lite lugnare. Passet leds av instruktör som vägleder dig genom hela passet, du får hjälp med att ställa in cykeln korrekt och även hur du enkelt själv ändrar motstånd.

Box
Boxning är en bra pulshöjande träningsform. Hos oss passar boxningen även dig som inte har några förkunskaper. Grunderna i boxning lär du dig samtidigt som du får upp flåset. Boxning kommer att varvas med styrka och fys.

Fritt WiFI
Nu kan vi äntligen erbjuda gratis WIFI när du är här och tränar. Anslag med nätverksnamn och lösenord finns på anslagstavlan i gymmet, välkommen att börja surfa

Vill du få information om aktuella händelser och tips - Klicka här!