Boka pass!

Gruppträning

Gruppträning
Du som har träningskort på Kupolen har nu möjlighet att vara med på våra gruppträningspass. Vi erbjuder:
Alla kan träna gruppass, både gammal som ung, oavsett erfarenhet. Du bestämmer själv intensiteten vilket gör att träningen passar alla.

För att boka något av våra pass använder du länken till vänster eller länken längst ner på sidan, du kan även trycka här så kommer du direkt till sidan: BOKA HÄR

Måndag 09:00 Seniorpower
10:00 Seniorpower
16.45 Tabata 30
Tisdag 17.00 Muskelmix
18.00 Cirkelträning
Onsdag 11.00 Spinning 45
17.30 Core 30
18.00 Army
Torsdag 06.30 Wake Me Up! (cirkel)
09:00 Seniorpower
10:00 Seniorpower
17:30 Spinning 45
18:15 Box
Fredag
Lördag
Söndag 09:30 Yogakurs*

**Yogakurs ingår inte i ordinarie träningskortet. Kursen går att köpa till utöver ditt träningskort. Läs mer om yogan HÄR.

Funkar inte bokningen för dig?
Det kan då vara så att funktionen inte är aktiverad för dig ännu. Kontakta receptionen på info@kupolen.se eller 0435 108 90 så fixar vi det!

Inloggningsuppgifterna är din mejl du angav när du teckna ditt kontrakt och de fyra sista siffrorna i din tagg är lösenordet.

Avbokning/Reservplatser
När du bokar dig på våra gruppass så har du som deltagare eget ansvar att boka av dig om du inte kan komma på passet. Du måste göra din avbokning senast 3 timmar innan passet börjar. Gör du ingen avanmälan så kommer vi anteckna ditt uteblivna pass och vidtar därefter åtgärder vid flera missade pass. Du kan alltid ringa receptionen och lämna meddelande på vår telefonsvarare om något oförutsett har hänt.

På vissa pass kan man hamna som reserv, detta betyder att du står i kö för att komma in som ordinarie deltagare på passet. För varje avbokning av ordinarie plats som sker så flyttas en ny reserv upp och blir ordinarie. Ett mejl går ut till alla reserver som blivit ordinarie, därför kan det vara bra att ha koll på sin mejl om man är reserv till ett pass.

Med anledning av Covid-19
Gällande de passen som hålls inomhus har en del åtgärder satts in för att minska risken för smittspridning, vi följer noga utvecklingen och följer Folkhälsomyndighetens råd. Passen kommer begränsas med deltagareantal per pass så att vi kan hålla gott om avstånd till varandra. Vill du läsa mer om Kupolens åtgärder kan du göra det HÄR.

Läs mer om passen nedanför!

Army
En perfekt kombination av styrka och högintensiv konditionsträning. Vi kommer arbeta mycket med skivstänger och vikter. Även andra träningsformer kommer förekomma. Vi arbetar i tabata intervaller där vi ger allt vi har under arbetstid och vilar kort stund därpå. Army utmanar hela kroppen och blir därmed en riktigt bra genomkörare. Missa inte chansen att ta ut dig ordentligt!

Seniorpower
Ett träningspass anpassat efter seniorer där vi tränar bland annat balans, kondition, koordination och styrka. Vi försöker blanda lite skoj och lek med allvar. Tänk på att ta med handskar. Vi kommer att träna med kroppsvikten i största mån men en del redskap kommer att finnas.

Wake Me Up
Vill du få träningen gjord innan jobbet är detta ett pass för dig. Vi kör en genomkörare för hela kroppen i en klassisk cirkelträning tidigt på morgonen. Starta dagen på absolut bästa sättet och slipp tänka på träningen efter jobbet.

Tabata 30
Kort och intensivt Tabatapass där vi jobbar 20 sekunder och vilar 10. Här jobbar vi med kroppen som belastning men en del redskap kan tillkomma. Aktiv vila är genomgående i detta pass. Är du redo för en riktig utmaning?

Cirkelträning
Träning med 10 olika stationer där vi för det mesta arbetar i 40 sekunder och vilar i 20 per station. Stationerna är blandade med kondition och styrka. 2 varv följt av en längre vila sen 2 varv till. Avslutar med nedvarvning och stretch.

Muskelmix
Muskelmix är en träningsform där fria vikter och skivstänger används ihop till musik och leds av en instruktör. Deltagarna kan själva reglera tyngden genom att avlägsna eller lägga till vikter för att få så effektiv träning som möjligt!

Spinning 45
Ett traditionellt spinningpass där alla kan vara med. Följer du sedan instruktörens pepp, råd och tips så får du ett bra pass!

Core 30
Kortare och lugnare träningspass för bålen. Här fokuserar vi på musklerna kring bålen så som mage, rygg, höft och säte. Ett Perfekt pass för dig som behöver stärka upp detta område.

Box
Ett boxningsinspirerat träningspass där du får träna hela kroppen. Du kommer utmana både din kondition och kroppsstyrka genom olika slag- och spark kombinationer. Ni tränar oftast två och två och alla slag sker mot mitsar eller i luften.

Fritt WiFi
Nu kan vi äntligen erbjuda gratis WIFI när du är här och tränar. Anslag med nätverksnamn och lösenord finns på anslagstavlan i gymmet, välkommen att börja surfa

Vill du få information om aktuella händelser och tips - Klicka här!